• Yoga, mindfulness og gymnastik

    Joseeé Linnemann underviser i yoga, mindfulness og gymnastik...
  • Foredrag

    Joseé Linnemann holder foredrag om...
  • Rejser

    Joseé Linnemann arrangerer yoga safari rejser til blandt andet Tanzania og Sydafrika.
  • 1
  • 2
  • 3

Yoga

Til yoga bruger vi åndedrætsteknikker og yogastillinger, som i kombination giver smidighed, balance og harmoni i sindet.

 

 

Mindfulness

Med mindfulness arbejder vi med din krop og følelser, hvilket virker forbyggende på blandt andet stress.

 

 

Læs mere

 

 

Gymnastik

Til seniorgymnastik styrker vi kropsbevidsthed, koordination og balance gennem en række energiske og sjove øvelser.

Foredrag

 

"Tigerspring - Tankespring" - er et foredrag om Josée´s  utraditionelle liv og livsfilosofi, og bygger delvist på bogen Tigerspring og delvis på senere oplevelser og erfaringer.

"Faldulykker" - er et foredrag om konsekvenser af og en forebyggende tilgang til faldulykker, og bygger delvist på bogen Fod på balancen - vejen til et liv uden fald og delvist på mine erfaringer med Seniorgymnastik.

”Motion eller Medicin” – er et foredrag om hvordan man gennem motion kan forebygge de mange sygdomme og lidelser, som kan opstå i livets sidste tredjedel. Man har undersøgt og bevist, at med motion lever man 5 år længere og de sidste 10 år med langt mindre sygelighed og med en større livskvalitet.

 

 

Læs mere

 

 

Rejser

Josée arrangerer studierejser med sundhedsfagligt indhold samt yoga-safari rejser til destinationer som Kenya, Tanzania, Zanzibar og Sydafrika.

 

Læs mere

 

 

  • Tigerspring

    Tigerspring

    Ingen af forældrene vil have den lille pige, som vokser op hos sin bedstemor og på kostskole. Senere, som "student nurse" i England, tager hun læseren med ind i et univers fuldstændig som i tv-serien Landsbyhospitalet. Og tilbage i Danmark er hun, som en af landets yngste oversygeplejersker med til at planlægge Hvidovre Hospital.
  • Fod på balancen - vejen til et liv uden fald

    Fod på balancen
    - vejen til et liv uden fald

    Det oplever mindst 45.000 danskere over 65 år, og for mange betyder det en ændret tilværelse med afhængighed af andre. Heldigvis kan du selv gøre meget for ikke at havne i statistikken, for undersøgelser viser, at ben- og balancetræning kan reducere antallet af faldulykker væsenligt. Blot 10 minutters daglig træning i dit eget hjem er nok, og denne bog giver dig 9 øvelser, som gør dig stærkere dag for dag. Du kan også få gode råd til at styrke dit almindelige helbred på områder, som er vigtige for at undgå fald.
  • 1
  • 2